Wednesday 29 August 2012

Lidt lækkerier....

Så har jeg igen været yderst dårlig til at få lidt gang i opskrifterne på min blog, hvilket jeg selvfølgelig er meget ked af.
Jeg har derfor samlet lidt billeder som jeg vil oploade uden nærmere opskrifter. Man er velkommen til at spørge mig om detaljeret opskrifter og dem vil jeg selvfølgelig give jer:)

En lækker ratatouille linet fint op i et fad tilberedt i ovnen. Blev inspireret af filmen ratatouille og havde længe gået og drømt om selv at lave en lige så flot en som rotten! Den består af tynde skiver af tomat, squash, auergine og løg som fik lov til at simre i en simepl tomatsauce. Den blev serveret som tilbehør til en lækker dorade fisk, også kaldt for guldbars.


En lækker farverig salat, bestående af forskellig salat, kalamata oliven, hindbær, appelsin filletter, avocado, druer og forårsløg. Blev så vit jeg husker serveret sammen med en omgang flødekartofler og ovnstegt kylling:)






En cremet jordskokkesuppe, toppet med hjemmelavede hvidsløgscroutoner, rødbedesaft, persille og en stegt pølse (som jeg ikke lige kan huske hvad var for en).




"Chicken stew with ginger" taget fra min Creole opskriftbog skrevet af Babette:) En rigtig lækker ret, hvor kylling bliver brunet i caramalliseret smør og derefter får lov til at simre i en lækker krydderiblanding bestående af blandt andet, skallotteløg, timian, persille, hvidløg, stærk chili, nellikker og ikke mindst ingefær!


Sidst men ikke mindst en ovnbagt dorade, serveret med tynde sprøde hjemmelavede kartoffelsticks, hjemmelavet aiole og en mango-, fennikel- og tomatsalsa:)

Velbekomme, og skriv endelig for nærmere opskrifter:)

3 comments:

  1. UHmm, det ser vel nok lækkert ud :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    ReplyDelete
  2. Hej :)
    Vil du evt udgive din opskrift på Ratalouille og salsaen?

    Mvh Sara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Sara,
      For at være helt ærlig kan jeg ikke huske hvad jeg kom i tomatsaucen til Ratatouillen, det er så længe siden. Men jeg kan forestille mig at det var noget i nærheden af tomatpuré kogtop i vand med forskellige krydderier, såsom timian, oregano, hvidløg, salt og peber. Så skal saucen bare hældes over grøntsagerne i fadet og så ind i ovnen indtil de er færdigbagte.

      Salsaen er lavet på finthakket mango, fennikel, tomat og lidt løg. dertil en dressing bestående af lidt citron, frisk dild, salt,peber og olivenolie (såvidt jeg husker:)).

      Held dog lykke:)

      Delete